fredag 20 mars 2009

hej idag då skulle hela projektplanen vara klar och jag känner att jag är klar med den , men jag är nog inte så jätte nöjd med min planering, jag tycker att det är svårt att sätta tid och när jag ska göra allt. för jag tycker att jag inte kan bestämma vad jag ska göra för att jag kommer antagligen att göra helt anorlunda.


jag har även haft lite funderingar på att kanske ha någon kontakt men UF, så att man kan genomföra så att boken blir tryckt. Det skulle antagligen göra så att man skulle vara tvungen att vara med i massor av olika mässor och tävlingar. Men det är klart att det är bra om jag vill sälja mina böcker. men jag är inte riktigt säker på hur jag vill gå till väga. därför måste jag börja fudera på vad jag vill. Men just nu känns det som om jag mest ska ha några exemplar som jag ska ge till mina släktingar och ett exemplar till minne för mig själv.

Och om jag skulle stasa på att starta ett eget företag skulle jag behöva ge mycket tid till det och det tro jag att jag inte hinner. Jag skulle även vara tvungen att vara duktig på att markandsföra och kunna dokumentera mycket inom ekonomin. och det är inte min starkaste sida, fast det är klart att man kan sammarbeta med någon så att någon annan kan ta hand om ekonomin och jag kan ta hand om något annat som jag är bra på.Jag tror det är därför jag samarbetar med caroline på den detta projekt.

om man går barn och fritid finns det tydligen en kurs som berättar om sagornas betydelse och det skulle verkligen vara intressant och veta, för att kuna få ett så bra resultat som möjligt, asso jag vet lite, de där med alla barn lär sig alltid genom miljöer och hur andra beter sig.
så jag funderar lite på om man ska försöka få kontskt med barn och fritids lärare som har den kursen så kan de få berätta lite om detta, eller om man snackar med katharina. för hon är juh expert på psykologi och det kan svara på många frågor som man har.
jag ska försöka snacka med carro så kan man försöka fixa lite möten och så.
sedan sa niklas att ha kunde snacka med några kompisar till honom som går barn och fritid så kanske vi kan ha ngn slags intervju för att försöka få fram hur barn reagerar och tar till sig av sagor.

ska göra
* snacka me jerker
* skicka mail, ringa monica rodriguez
* försöka skaffa bidrag, fråga olika affärer , företag i stan i vbg


innan vi ska skriva mailet måste vi fundera mer på hur många ex vi ska göra och hur mycket pengar vi ska försöka sammla ihop. då att de vi snackar med och har bett om bidrag av ska ungefär veta hur mycket vi vill ha och vad vi ska ha pengarna till, förklara exakt vad vi ska göra med pengarna, för jag tror inte att de vill ge oss penngar som de inte vet vad som händer dem.

i dag var vi på karins studiebidrags "lektion" och då diskuterade vi lite med henne om hur vi kunde göra , hon tyckte att vi hade valt bra företag och grupper att söka bidrag i från, hon ville jätte gärna diksskutera om hur vi ska göra i framtiden å så , hon verkade mycket intresserad.
hon berättade att mna även kunde söka bidrag inom biblioteket och som genkännst eller bara för skojskull skulle man kuna läsa på sagustuder eller åka runt på olika bibliotek och läsa mina bok och sedan kunde man lixom läsa inom förskolor och få resons av barnen. så vi ska allt försöka gå till biblioteket och även kuna koppla till kommunhuset i vbg och då kanske mna kan söka på ngn slags kultur sak eller barn sak för att få de. jag hoppas att det kommer gå väga och då kan man juh förklara vad man ska göra inom kulturen för att göra någon posetivt för barnen och vbg.


nu har vi haft möte med jerker och har diskuterat och bollat våra idér med honom, vi kom fram till att vi ville skriva två böcker i en. alltså att ena sidan är carros och andra sidan om man väner på den är det min saga. detta gör att båda vinner på läsare och det blir mycket billigare att trycka den. för att en bok blir dett mycket biligre , för man kan juh lixom ta 100 Ex då för att man kan då ta 50 ex var så att det blir lättare att sälja varje bok då. jag tycker att vi har kommit längre farm i våran utveckling !

vi skcikade juh ut lite mail till olika ställen och vi har fått två svar , de andra som vi fick var från NBV och hon hette ann - luise frihberg och hon verkade vara mycket intresserade av vårat förslag. så vi föreslog att vi skulle ringa på måndag och hon tyckte det var en bra idé ! :D därför ska jag och carro ringa henne på måndag och snacka med henne och se va hon tycker , så jag hoppas verkligen att de vill ge oss ett slags bidrag.

sedan så skickade vi även som förslag att vi skulle träffas på ons den 25 och ha ett möte :P så nu väntar vi bara på ett svar så vi vet om det skulle funka för henne ( monica ) .. för att det är alltså upp till henne vilken tid, klart att jag har lektioner , men det är bara en . så man kan juh hoppas att det är på ngn tid som är efter lunch :D men nu ska jag dra .. så thjoo hej !!!ha en go helg :D

1 kommentar:

  1. NAAAW!!!! för jag är ju verkligen bra på ekonomi... NOT! :p

    SvaraRadera