torsdag 19 mars 2009

Dag 19/3 -09 söka bidrag dagen :D wiii

hej

idag har jag kommit gram i mitt arbete, jag har sammarbetat mycket med carro idag, det var riktigt trevligt !

Dagen började med att vi var tvunga att lyssna på en genomgång med jesper och åsa efter det så skrev jag min projektplanering som man ska vara klar med i morron. Det var gött å få det avklarat, men jag kommer antagligen att ändra mitt schema en hel del men jaja...

sedan så skrev vi ett mail och skickade i väg till olika ställen som kunde tänka sig att hjälpa oss att starta en studiecirkel. bokcirkel var mest skyddsmantel för att de skulle hjälpa oss att trycka våra böcker. alltså klart att vi kommer ha en liten cirkel med inom en viss regel var man tvungen att vara minst 6 och vi är juh bara 2 ,därför var vi tvungna att skriva som om vi var en grupp som ville skapa en cirkel. Men jag hoppas att det är lagligt :D hhihi

detta kommer förhoppningsvis hjälpa oss att få in birdag från olika ställen i vbg och thn så att vi själva slipper lägga ut pengar på tryckning.

det som vi skicka till var :
folkunversitetet
NBV
studieförbundet vuxenskolan
medborgarskolan
innovatum

Vi tänkte att vi skulle försöka att ta reda på om några bokaffärer vill hjälpa oss, därför tänkte vi att vi skulle lyfta på oss och vandra till stadens city för att snacka med dem. Eller skicka något mail till dem. men det känns lite bätter att komma dit personligen så de vet vem man är och vilka de hjälper.

asso jag har försökt att skissa upp några figurer som jag kan tänka mig ha med i min bok, kan säkert lägga in lite bilder sen så får ni ser hur dem ser ut. jag kännde att de skulle vara ganska "barnsliga" för att det är juh en barn bok jag ska skriva inte en vuxenbok. Men jag känner att många 3:or rekomederade att det är bra att vara i tid, det är därför jag redan tänker på sådana saker. Hade även planerat att jag skulle försöka komma på storyn så fort som möjligt så jag kan skriva en skiss och sedan kan jag lixom bara förbättra den under processen. jag vill juh att det ska göra så att barnen lär sig något genom den. för att när man är liten lär man sig mycket av miljön och hur andra beter sig. Därför skulle det vara bra om boken skulle ge ett posetivt intryck så att barnen börjar ta över från bokens inneghåll och därför ska man inte använda några hårda ord i boken som leder in dem på "andra vägar" , om ni fattar vad jag menar ?! :P

förrästen så fick vi svar från en person som hette Monica Rodrigue, det verkade som om hon var intresserad att hjälpa oss med våran så kallade "studiecirkel". fast det är juh säkert inte säkert än. Men det är posetivt att någon svarade i ella fall ! :D
hon ville jätte gärna traffa oss och ville att vi skulle ringa eller skriva på mail vilken tid vi kunde komma för bi. Så nu är det bara dax att snacka med carro och komma fram till en bra tid för att boka möte med henne. håll tummarna att det går bra nu då ! jag hoppas verkligen på detta för att det skulle verkligen bevisa att turen är med oss :D

kommer att meddela mer om detta, när vi kommer att träffa henne och hur det gick och så ...
så ha det gött

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar