onsdag 25 mars 2009

26/3

hej hej ! i dag så var jag och carro på en träff med monica och en annan person som jag inte kommer ihåg vad hon heter. men det verka jätte trevliga och ville jättegärna hjälpa oss med e studiecirkel, och det berättade att vi kunde få möjligheten genom dem att resa runt till olika daghem och bibliotek och redovisa några sagor och berättelser. sedan var det därimot inte så posetiva till vårat förslag att trycka dem i slutändan , för då kunde det inte hjälpa oss på de sättet vi ville, utan mest ge oss bidrag under processen. de gav även ett förslag å ett hemsida som vi kunde skicka in till för att de skulle kollla igenom berättelserna så att de är korekt stavade och bra texter innan man läser och er ut berättelserna.

de ville även att vi skulel snacka lite med jerker för att få lite mer info om ngt, kommer inte ihåg vad men vi anteckna på carros block så jag får väl reda på de senare.


efter att vi hade besökt dem på vuxenskolan , var man lite fundersam på hur vi skulle göra. om vi skulle ta hjälp från dem eller om vi skulle göra de från ann.louies för att vi gillade inte att de va skeptiska till att hjälpa oss med våran slutprodukt. och jag började även fundera på vad jag skulle vilja ha som slutprodukt. det kanske kunde vara att läsa dem för barn på barnhem och på bilbliotek . för det skule vara riktigt intressant. men samtidigt så vill ja självklart ha en tryckt bok oxo. så efter vårat besök med vuxenskolan , fick ja fler tankar i mitt huvud hur jag kunde ha oh hur ja skulle göra min redovisning.

RINGDE ANN-LOUISE

efter att vi hade kommit tillbaka från vårat möte så tog jag tag i luren och ringde till ann-louies för att se vad hon hade för tankar occh funderingar. hon hon verkade vara jätte posetiv till våra tankar och hur vi ville ha de. hon berättade att hon var jätte glad att vi hade satt upp ett sådant mål. alltså att vi ville trycka ngr böcker och hon sa att dem jättegärna kunde tänka sig att bidrag till pengar vid våran tryckning. ville även hjälpa oss om vi hae ngr frågor och matrial. så nu e då frågan vilken ska man välja ? sa man välja dem som kan hjälpa oss att få läsare, eller att få den slutprodukt som vi hade "drömt" om från början.

jag och carro blev allt lite busiga och bestämmde oss lite smått över att vi kanske kunde ta till hjälp av dem båda. men ja vet inte om de e olagligt. eller om man kan göra det på de sättet. tänkte att vi skulle snacka med ngr lärare för att se. skulle kännas lite dumt om man gjorde något som inte var tilllåtet. men jag ska allt försöka ta reda på det genom olika fakta blad. för annar som de e tilllåtet så e de bara att kökra på och försöka locka personer på skolan att vara med.

men jag tycker verkligen att vi ska söka bidrag från olika affärer , för det jkan verkligen hjälpa oss ! .. oh det måste vi nog göra snart för att komma igång med detta .. shit man känner verkligen att resan har börjat

2 kommentarer:

  1. det är faktiskt den 25:e idag! :p våffeldagen vettu! :D hehehe

    SvaraRadera
  2. haha!! "jag å carro blev lite busiga!!"

    SvaraRadera