onsdag 18 mars 2009

Dag 18/3-09

hej svej

Idag är det 3 dagen på projektarbetsveckan och det känns som om man börjar bli lite mer säker på vad det handlar om och hur man ska gå till väga. Det som är konstigt är bara att man redan nu börjar känna stressen, fast det är ungefär ett år kvar innan det ska vara klart.

Idag har jag bokat ett möte med jerker för att diskutera lite om hur man ska gå till väga och om han har några tipps för en nybörjare som mig. Han är ju mer erfaren på att skriva och trycka böcker. Problemet är bara att han är ganska fullbokad nu när treorna har redovisningar så att han kunde bar 10 min men jag hoppas att det kommer räcka för att få lite information och tipps.

Det är även så att vi försöker verkligen att hitta bra förlag till vårat tryckeri och det kan vara ganska komlicerat för att antingen är det väldigt dyrt eller så ligger det för långt bort. Som jag sa igår så skulle det vara intressant att vara med när det trycker böckerna så att man kan få ett humm av hur det går till och att man kan säga exakt hur man vill ha det.

... men nu e jag hungrig och ska a dra och käka, undra vad det blir i dag ? hoppas att det blir ngt gott :D


Nu har jag haft möte med jerker och han hjälpte mig att hitta olika förlag som han tyckte var bra. ett av dem hette ngt med gordinegenbok.se och den rekomenderade han stort fast det var mest om man inte ville ha så många exemplar för annars kunde det bli lite dyrt. jag hade för mig att en bok med en tjock pärm kostade ugefär 3oo-400 kronor och då skulle boken innehålla 50 sidor. det var även så att bilderna skulle bli riktigt bra för att dessa böcker var mer lämpade till fotoböcker. och det gillade jag pågrund av att jag kommer antagligen ha många bilder i boken för att det är så de e i barnböcker. jag har funderat mycket på detta med vilken sorts stil jag ska måla bilderna med om jag ska göra det på datorn eller måla för hand. Eller om jag kan göra på något annat sätt ?!

Jag frågade även honom om han visste någon som kunde ge bidrag och han rekomenderade några som han kunde tänka sig skulle kunde ge lite. jerker sa även att han tyckte att vi skulle kunde fråga i olika bok butiker som kanske kunde ge en summa för att hjälpa mig trycka boken. Fast det e bra att fundera ut lite innan ,vad man ska säga. för att det hänger mycket på att säga frågan på rätt sätt så att de i butiken blir posetiva till mitt förslag och så att dem gärna ger bidrag. Man kan även be om bidrag i andra företag som finns i staden. Fast antagligen kanske det är bättre om det har en kompling till kultur.

men nu ska jag dra thjo hej !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar