onsdag 13 januari 2010

bok problem ...

Nu har arbetet med själva boken kommit igång, jag har hittat en program som heter postfoto och är en sida där man kan få skicka in sina böcker som man har gjort i ett program, som företaget sedan kan framkalla.

sedan har jag ungefär suttit 8 h under måndagen och onsdagen för att få ihop boken, genom att kistra in bildrna och texten. Men då uppstod de problem och programmet som jag har laddat ner grattis som man behöver till att trycka den. Inte höll med om att det stämmde, utan det var något fel som kunde orsaka att ngr bilder kunde försvinna eller texten sedan när jag skulle trycka den... därför försökte jag lösa problemet genom olika lösningar och kom till slut fram till att göra om alla bilder till en bil istället .. deta gjorde att den accepterade valet och problemet försvann. ja vet svårt att förstå, men det var väldigt krångligt :( Så nu måste jag göra om väldigt mycket, nästan allt för att få de resultat jag vill ha, har även några nya bilder ... det är nog ungefär 4 bilder kvar att måla sen är jag klar med boken och innehållet.


har även skaffat en datamus så att jag slipper att göra darriga sträck på figurerna på datorn.
Man känner verkligen att stolen jag har inte är den bästa.. haha ! känner att ryggen tar knäck av att man sitter så länge vid datorn :/ men det är väl de man får ta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar